Matthijs Douwes


Werk maken van Social Media begint met monitoren

Nut van monitoren Social Media
Het inzetten van social media voor je bedrijf begint met monitoren. Hoe en waar wordt er over je bedrijf(sector) gesproken? Wat zijn de interessante nieuwsbronnen voor je? Waar worden relevante discussies gevoerd? En wat wordt er gezegd over je concurrentie? Op het moment dat je antwoord hebt op bovenstaande vragen, dan kan je heel gericht werk maken van social media.

Grip krijgen op de informatiestroom
De dagelijkse informatiestroom op internet is enorm. Als je niet oppast zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Het is daarom van groot belang om alleen te monitoren wat voor jou relevant is. Gelukkig zijn er meerdere gratis tools die je daarmee kunnen helpen. Met onze Workshop Monitoring Social Media leer je op praktische wijze met deze tools te werken. Vervolgens leer je hoe je ze in combinatie van elkaar kan gebruiken. Aan het eind van de workshop ben je in staat om een persoonlijk dashboard te maken. Hiermee kan je in een oogopslag alle relevante berichten en artikelen zien.

De volgende tools komen aan de orde:

  • RSS feed
  • RSS reader
  • Google alerts
  • Delicious
  • Diggit
  • Yahoo pipes
  • Netvibes
  • Social mention
  • Addictomatic

Voor wie is deze worskhop geschikt?

  • Iedereen die wil monitoren wat er over zijn merk, bedrijf(sector) en concurrentie gezegd wordt op de vele platformen van social media
  • Iedereen die heel gericht nieuws(artikelen) wil monitoren over specifieke onderwerpen en/of zoekwoorden.

Aanmelden
Meld je aan via het Aanmeldformulier.