Social Medium

De WordPress expert voor complexe websites

Facebook aanbiedingen

By admin | 13 December, 2012 | 0 Comment

Facebook is voortdurend in ontwikkeling, het grootste sociale netwerk van de wereld biedt veel marketingmogelijkheden voor bedrijven. Als Facebook experts volgen wij deze ontwikkelingen op de voet en delen deze kennis graag met jou. Vandaag; Facebook aanbiedingen. Sinds eind september kent nu ook Europa haar eigen ‘Facebook offers’, Facebook aanbiedingen. Voor Facebookbedrijfspagina’s met meer dan 400 likes is deze extra optie binnen Facebook toegankelijk. Maar, wat is het en hoe werkt het?

Hoe werkt Facebook aanbiedingen?
Facebook Aanbiedingen geeft paginabeheerders de kans om een kortingsactie speciaal voor hun Facebookfans ter beschikking te stellen. Een aanbieding aanmaken is vooralsnog gratis, waneer je wilt dat de aanbieding van jouw pagina in de news feed van je fans wordt getoond betaal je een klein bedrag. De prijs hangt af van het aantal fans en het bereik van je pagina.

Facebook aanbieding aanmaken
Als je een aanbieding aan wilt maken op je pagina kun je het type aanbieding selecteren, alleen in de winkel, in winkel & online of alleen online. Vervolgens moet je de aanbieding opmaken, het is mogelijk om een afbeelding, beschrijving, voorwaarden, vervaldatum en streepjescode toe te voegen.

Afmetingen Facebook aanbiedingen
Titel: 90 tekens
Voorwaarden en condities: 900 tekens
Afbeelding: 90 x 90 px

Gebruikers kunnen de aanbieding claimen door erop te klikken. Ze krijgen dan een bevestiging van de aanbieding in hun mailbox en kunnen deze uitprinten of via hun mobiel tonen bij de aanbieder en zo de aanbieding inwisselen. Het voordeel voor jou als paginabeheerder is natuurlijk dat zodra iemand jouw aanbieding claimt dit op zijn of haar tijdlijn verschijnt. Dit virale effect vergroot het bereik van je aanbieding (en dus pagina) enorm.

Facebook aanbiedingen in de praktijk
Een succesvol voorbeeld van deze veelbesproken nieuwe optie binnen Facebook is de aanbieding van C&A. Dit is een voorbeeld van hoe een kleine investering de potentie heeft om veel extra traffic en uiteindelijk omzet op te leveren. Couponcode organiseerde samen met modewarenhuis C&A een actie, zij investeerden €8 en kregen daar €25.000 voor terug. Het bereik liep dankzij de aanbieding op tot 1,5 miljoen! (Bron: Emerce)

Experimenteren met Facebook aanbiedingen?
De aanbiedingen optie wordt nog niet heel veel gebruikt en kan daardoor (ook voor kleine ondernemers) interessant zijn om tegen een laag tarief eens mee te experimenteren. Zeker in combinatie met advertenties binnen Facebook zijn de aanbiedingen een interessante optie. Wel is het zaak je goed aan de regels te houden die Facebook stelt om klachten en missers te voorkomen. In de officiële Facebook regels (onderdeel III D) vind je een speciale kop voor aanbiedingen. Ik verwijs ook graag nog naar de 5 regels voor Facebook aanbiedingen van Facebook-expert Erwin Meester.

Facebook training
Wil jij met jouw bedrijf ook met Facebook aan de slag of heeft jouw bedrijf al een Facebook bedrijfspagina maar is dit nog geen bruisende community? Wij maken graag een afspraak voor een Facebook training op maat, van een algemene introductie tot praktische hands on trainingen voor specifieke functies. We stemmen onze training af op het kennisniveau en de wensen van jouw organisatie en richten het programma naar wens en in overleg in. Neem contact met ons op! 

Ter illustratie tot slot nog het Facebook Offers filmpje van Facebook zelf

Op de hoogte blijven?
Heb je naar aanleiding van deze blog vragen over Facebook aanbiedingen of wil je meer lezen over Facebook? Check onze blog, volg ons op Facebook en schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dan blijf jij op de hoogte van het laatste nieuws.

Maak een afspraak!
Liever een keer persoonlijk afspreken en de mogelijkheden van internet, social media en/of bijvoorbeeld Facebook aanbiedingen bespreken? Dat kan natuurlijk ook, neem dan alsjeblieft contact met ons op

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.