Social Medium

De WordPress expert voor complexe websites

Mijn populairste blog heeft geen conversie maar wel een droom resultaat

By admin | 9 October, 2012 | 1 Comment

Ruim een jaar geleden schreef ik mijn populairste blog ooit over Wordfeud. Gewoon omdat ik het een razend interessant fenomeen vond. Mijn blog trok ontzettend veel bezoekers. Wordfeud was echt hot!

Bezoekers Wordfeud blog

Bezoekers Wordfeud blog

Even wat statistieken op een rijtje:

  • 3.460.703 bezoekers
  • 1.580.157 unieke paginaweergave’s
  • Zondag 6 november 2011 was de topdag met 49.726 bezoekers

Echt bizar veel bezoekers
Wat hadden al die mensen op mijn blog te zoeken? En belangrijker, hoe kwamen ze er? Vonden ze de inhoud zo interessant dat ze het massaal gingen delen op social media en er zo een sneeuwbaleffect ontstond? Helaas niet. 94,17% van de bezoekers kwam via Google en 4,40% direct (via eigen bookmarks bijvoorbeeld). Slechts een schamele 0,04% van het totaal kwam via Facebook en Twitter. De verklaring is bijzonder eenvoudig. Wat doen veel wensen die Wordfeud spelen? Zeker in het begin gaan ze heel ijverig Googelen op Q-, Y- en X-woorden, maandelijks gaat het om honderdduizenden zoekopdrachten. Ik vermoedde dit bij het schrijven al, aangezien ik dat zelf ook direct deed. Daarom had ik bij mijn blog lijstjes van Wordfeudwoorden opgenomen. Daarbij was ik een van de eersten die over Wordfeud een blog schreef. Deze combinatie zorgde ervoor dat mijn blog een maand nu publicatie vele maanden achtereen zeer hoog scoorde in Google voor allerlei Wordfeud gerelateerde zoekopdrachten.

Inmiddels zijn er 274 reacties gepost
Hele leuke, maar ook heel veel knorrige reacties waarom woorden als ‘sex’ en ‘kolfpen’ in godsnaam niet mogen. Echt heel grappig dat veel lezers er automatisch vanuit gingen dat ik ‘van’ Wordfeud was.

Zakelijk gezien heeft het mij niks (meetbaars) opgeleverd
Ik heb er geen euro aan verdiend, 0,000 conversie dus. Althans tot afgelopen week… Ik speelde Wordfeud met een Vlaamse vrouw, woonachtig in Zweden. Ze vond onze website interessant en was erg geïnteresseerd in wat wij doen. Zelf helpt ze Vlaamse en Nederlandse bedrijven die hun diensten/producten (willen) verkopen in Zweden met het leggen van contacten, vertaalwerk, marketing, sales etc. Wauw, wat een prachtige kans om mijn nieuwe bedrijf Groeigrenzeloos een boost te geven dacht ik direct. Groeigrenzeloos is een bureau voor het outsourcen van web en app development voor kleine webbedrijven. Internationaal (samen)werken en werken buiten de grenzen van ‘normale’ patronen vind ik geweldig. Eind oktober heeft ze toevallig (ja ik geloof in toeval) een afspraak in Vierlingsbeek. Uiteraard grijpen we deze gelegenheid met beide handen aan om te kijken op welke manieren we kunnen samenwerken.

Moraal van het verhaal
Doe vooral wat je leuk vindt en wat goed voelt. Houd je ogen en oren goed open. Laat je (voor)oordelen zoveel mogelijk los en treed nieuwe dingen open en onbevangen tegemoet. Als iets aanvoelt als een (kleine) kans grijp hem dan en verbied jezelf om ‘maar-dit’ en ‘maar-dat’ te gaan zeggen. Zo komen er verrassende dingen op je pad, die je leven zo veel leuker en succesvoller maken.

TAGS

1 Comments

13 October, 2012 Reply

Wat een top resultaat Matthijs! Eigenlijk best ongelovig dat 'doen wat je leuk vindt' zo'n resultaat opleverd.
Ik las je populaire bericht terug, misschien leuk om te linken naar de woordenlijstjes van www.wordfeudwoorden.nl

Succes met Groeigrenzenloos!

Leave a Reply

Your email address will not be published.