By admin | 23 December, 2009 | 1 Comment
Weinig MKB-bedrijven gebruiken de mogelijkheden van social media om hun websites socialer te maken. Social media zijn een online wereld waar mensen delen, creëren, communiceren en waarderen. Het bestaat uit ontelbaar veel communities; virtuele pleisterplaatsen van mensen met een gemeenschappelijke interesse. Social Media vervullen in veel opzichten dezelfde functie als het aloude dorpsplein. Er is echter een fundamenteel verschil: bij het dorpsplein is de afstand bepalend voor de mensen die er komen, bij Social Media is dat de (gemeenschappelijke) interesse.
Wat een MKB-bedrijf ook maakt of levert, er is altijd een (potentiële) groep mensen die interesse heeft. Zou het niet geweldig zijn om onder de aandacht te komen bij deze groep mensen? Veel bedrijven zien en behandelen hun website als een statische online bedrijfsbrochure. Een vorm van eenrichtingscommunicatie, de bedrijfsinformatie wordt simpelweg gepresenteerd. Om de zichtbaarheid te verbeteren, de service te verhogen en  binding te krijgen met je klanten is het belangrijk om te interacteren en communiceren. Maak daarom je website socialer.
Hierbij zeven mogelijkheden om je website socialer te maken:
Weet je niet precies wat bovenstaande punten inhouden? In mijn volgende blogs ga ik hier inhoudelijk en met praktische tips nader op in. Ook geven wij Social Media workshops waarmee je op praktische wijze Social Media leert toe te passen.
Mee eens, de grootste valkuil en niet alleen van MKB-ers is dat ze internet alleen gebruiken als publicatieplatform en niet als communicatieplatform. Als je internet als effectief kanaal wil inzetten voor marketing, sales en service dan moet het twee kanten op zijn.